Home > Over DTT > Artikelen

Aandachtspunten voor succesvol App ontwikkelen

Aandachtspunten voor succesvol App ontwikkelen

Om meer inzicht te geven in de factoren die bijdragen aan succesvolle app ontwikkeling, behandelen we hier een aantal belangrijke punten. De kwaliteit van de app staat aan de basis van succes omdat elke smartphone weer andere kenmerken heeft. Een native app is het beste in staat om succesvolle kwaliteit te leveren. Een native app is een app die speciaal ontwikkeld is voor een bepaald besturingssysteem (zoals iOS op de iPhone of Android van Google). DTT zet voor u een aantal belangrijke voorwaarden voor succesvolle app ontwikkeling op een rijtje.

Gebruiker centraal in de App

Mobiele apps zijn geen apart kanaal binnen de marketingmix. Het is van belang dat de mobiele applicatie onderdeel is van de algemene verkoopstrategie, die wordt bepaald vanuit de app gebruiker. De moderne consument vraagt om passende service op een mobiel platform. Daarom is een app een geschikt middel om consumenten kennis te laten maken met uw winkel, service of product. Daarnaast laat het zien dat u de consument begrijpt en handelt naar zijn voorkeuren. Een consistent pakket van merkervaringen, prijsstrategie en acties op verschillende mediakanalen draagt immers in belangrijke mate bij aan het succes van uw product.

App Snelheid

Gebruikers verwachten niet alleen een snelle service maar ook soepel gebruik van de app. Een app moet consumenten op de hoogte stellen van nieuwe producten, kennis laten maken met de service, of in staat stellen bijzondere ervaringen mee te maken. Om dit te realiseren is de snelheid waarmee de app dit kan leveren van doorslaggevend belang.

Gebruiksvriendelijke apps

Een derde succesfactor is het gebruiksgemak. Het begrijpen en het vervolgens ook kunnen uitwerken van een goed idee is een van de grote uitdagingen. De beste apps slagen erin om een interface neer te zetten die inhoud, features en de smartphone met elkaar laten samenwerken.

App Uitvoerbaarheid

Ontwikkel een manier waarmee de gekozen mobiele strategie goed uit te voeren, te bewaken en te verbeteren is. Mobiele applicaties zijn geen korte termijn producten die over twee jaar irrelevant zijn. De explosieve toename van apps is juist een duidelijk signaal van verschuivend consumentengebruik. Het is daarom belangrijk hierop in te spelen en te investeren in een langetermijnstrategie. Daarnaast dragen apps in belangrijke mate bij aan het verkrijgen van extra aandacht en laat het de consument zien dat zij serieus worden genomen. Een app is een uitermate geschikt en efficiënt middel om dit te bereiken en om uw product op een succesvolle wijze in de markt te zetten.

Jij bent nu aan zet!

Wil je meer weten over de aandachtspunten voor succesvol app ontwikkelen? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Samen bespreken we de mogelijkheden, jouw doelen en beantwoorden we al je vragen rondom jouw app idee. 

Meer artikelen

Joost Gunterman

meer weten?

Neemt u dan gerust contact op via de telefoon of e-mail. Wij staan u graag te woord.