Home > Over DTT > Artikelen

Het effectief inzetten van Twitter

Het effectief inzetten van Twitter

Twitter is een veelgebruikt platform, maar hoe zet je het nu effectief in? In dit artikel geven wij advies over de inzet van Twitter en hoe het kan bijdragen aan het succes van een app

Gebruik maken van hashtags

Om Twitter effectief in te zetten, dient er gebruik te worden gemaakt van ‘hashtags(#)’. Een hashtag is een woord, woordcombinatie, afkorting of lettercombinatie voorafgegaan door een hekje (#).

Een hashtag wordt op Twitter gebruikt om:

  • een onderwerp aan een tweet te geven;
  • een gevoel bij een tweet te uiten;
  • tweets over een bepaald onderwerp te categoriseren;
  • snel op een bepaald onderwerp te kunnen zoeken door op de hashtag te klikken.

Categoriseren van onderwerpen

Twitter biedt gebruikers de mogelijkheid om tweets op onderwerp te categoriseren. Gebruikers Twitteren bijvoorbeeld over een nieuwe film in de bioscoop en gebruiken daar de hashtag voor die bij de film hoort (Lord of the rings wordt bijvoorbeeld #LOTR). Ook zijn er speciale hashtags zoals #dtv (durf te vragen) of #RT (retweet). Deze hashtags worden veel gebruikt om iets te vragen of om gebruikers te vragen een bepaald bericht te retweeten.

Overzicht van algemene hashtags:

#durftevragen: Als je antwoord zoekt op een vraag.
#dtv: Als je antwoord zoekt op een vraag (verkorte versie).
#blog: De tweet verwijst naar of gaat over een blogartikel.
#fail: Uiting van teleurstelling.
#ff: Follow Friday. Op vrijdag is het gebruikelijk om je netwerk interessante Twitteraars aan te bevelen.
#RT: Hiermee vraag je je volgers om je bericht te retweeten.
#zinin: Geeft aan dat je ergens zin in hebt.
#nieuws: De tweet bevat of verwijst naar een nieuwsbericht.
#tekoop: Om aan te geven dat je iets wilt verkopen.

Een lijst van populaire hashtags:

#1#android#apple
#art #business #canada
#cdnpoli #china #climate
#cloud #cnn #debt
#eco #economy #edchat
#edtech #education #egypt
#energy #environment #facebook
#fail #fashion #fb
#ff #food #football
#free #google #gop
#green #health #humanrights
#innovation #in #ididntknowthat
#ipad #iphone #jan25
#job #jobs #lgbt
#media #mlb #marketing
#mobile #music #nba
#news #nfl #notw
#occupy #ocra #occupywallstreet
#ows #p2 #photo
#pr #politics #photography
#rt #sgp #sm
#smochat #social #socialmedia
#startups #startupchat #tcot
#tchat #teaparty #teamfollowback
#tech #technology #thingslongerthankimkardashiansmarriage
#tlot #tigerblood #toolschat
#travel #tweet #twitter
#video #win #winning
#women #writing

Ons advies

Voor apps is het handig om elke dag minimaal 3 tweets te plaatsen op Twitter. Gebruik de berichten om foto’s te delen, de link om de app te downloaden te delen of om de website te promoten. Maak in deze berichten gebruik van hashtags.

Voorbeeld:

download our amazing photo game app on …………#free #game #fun #iphone

Meer weten?

Neem dan vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Samen bespreken we de mogelijkheden, jouw doelen en beantwoorden we al je vraagstuken rondom het inzetten van Twitter voor de promotie van je app.

Meer artikelen

Joost Gunterman

meer weten?

Neemt u dan gerust contact op via de telefoon of e-mail. Wij staan u graag te woord.