Data-gedreven strategie | DTT
time
ma t/m vr, 9:00 - 18:00
flag-nl
NL dropdown-red
flag-nl Nederlands
email phone
search
RESULTATEN
TOON ALLES
POPULAIRSTE ZOEKTERMEN

Data-gedreven strategie: haal meer uit je oplossing

Speel jij met een idee voor een digitaal concept, of heb jij al een oplossing die in gebruik wordt genomen en wil je bijvoorbeeld de app loyaliteit verhogen? Wij helpen jou graag verder om meer te halen uit jouw concept of oplossing met een data-gedreven strategie. Een strategie waarbij wij onderbouwd met cijfers toewerken naar concrete doelstellingen en meetbare resultaten.

Op deze pagina lees jij meer over hoe wij data-gedreven inzichten toepassen om meer downloads te genereren, omzet te verhogen en gebruikers tevreden maken.

Ontvang jij graag een advies op maat voor jouw oplossing? Neem dan vrijblijvend contact op. 

We helpen je graag snel verder met een vrijblijvend overleg We helpen je graag snel verder met een vrijblijvend overleg

Data-gedreven strategie

Een data-gedreven strategie helpt je om:

data-driven-strategy1

Doelstellingen concreet en meetbaar te maken

data-driven-strategy2

De bruikbare inzichten binnen jouw oplossing naar boven te halen

data-driven-strategy3

Onderbouwde keuzes te maken op basis van concrete cijfers

data-driven-strategy4

Het meeste te halen uit jouw ontwikkelbudget

Data-gedreven: besluitvorming met zekerheid

Met een ‘data-gedreven’ werkwijze zetten we feiten en cijfers op een slimme manier aan de basis van de besluitvorming, zo stellen we zeker dat resources worden ingezet waar deze het meeste waard zijn. Hiermee voorkomen wij aannames en gaan wij zorgvuldig om met de beschikbare budgetten.

Als concreet voorbeeld: het kan de doelstelling zijn dat gebruikers die een app downloaden zoveel mogelijk overgaan tot het aanschaffen van een abonnement. Tussen de download en het afnemen van een abonnement zitten een aantal stappen. Deze reeks aan stappen wordt ook wel een ‘funnel’ genoemd. Door alle stappen in de funnel goed in kaart te brengen en de relevante handelingen van gebruikers op te slaan, kunnen we exact zien waar optimalisaties ons gaan helpen om meer gebruikers te laten overgaan tot een betaling. 

Stap 1
Eerste scherm
van de app
1000
gebruikers
diagonal
95%
Stap 2
Gebruiker
selecteert taal
950
gebruikers
diagonal
87%
Stap 3
Gebruiker
vult naam in
826
gebruikers
diagonal
43%
Stap 4
Gebruiker registreert
een account
355
gebruikers
diagonal
46%
Stap 5
Gebruiker
koopt abonnement
163
gebruikers
Stap 1
Eerste scherm
van de app
1000
gebruikers
diagonal
95%
Stap 2
Gebruiker
selecteert taal
950
gebruikers
diagonal
87%
Stap 3
Gebruiker
vult naam in
826
gebruikers
diagonal
43%
Stap 4
Gebruiker registreert
een account
335
gebruikers
diagonal
46%
Stap 5
Gebruiker
koopt abonnement
163
gebruikers

Een voorbeeld van een funnel: doorstroom van onboarding tot betaalscherm.

In de funnel hierboven zien we dat 57% van gebruikers afhaken bij stap 4: het registreren van een account. Dit inzicht laat zien dat wij nu het meeste resultaat (of abonnementverkoop) kunnen behalen door te focussen op het verbeteren van accountregistratie zodat meer gebruikers uitkomen bij het betaalscherm (stap 5). 

Hoe we data-gedreven werken

Binnen onze data-gedreven werkwijze staan de volgende pijlers centraal:

step-1 step-1-active

Waar werken we naar toe?

arrow-down arrow-up
concept_en_strategie

We kijken samen naar de gestelde doelen en ambities binnen jullie oplossing. Wat willen we bereiken? Welke waarde willen we bieden, en wat zijn de behoeften van gebruikers en stakeholders? Wij helpen met het stellen van de juiste vragen, zodat wij focussen op de punten die echt belangrijk zijn.

step-1 step-1-active

Hoe ziet succes eruit?

arrow-down arrow-up
fasering_en_planning

Een doelstelling is pas van waarde wanneer wij concreet kunnen zeggen dat het doel is behaald. Of, nog niet is behaald.

Dit doen wij door doelstellingen meetbaar te formuleren. Bijvoorbeeld:

Omzet: een gebruiker moet in haar eerste twee maanden gemiddeld €1,50 opbrengen
Organische groei: een gebruiker moet gemiddeld 1.2 nieuwe gebruikers uitnodigen
Behoud: van 100 gebruikers op dag 1, moeten 30 actieve gebruikers overblijven op dag 7
Marketing: de app inkomsten moeten 50% van de marketinguitgaven dekken

Door de doelstellingen meetbaar te maken, voorzien wij onze data-gedreven strategie van extra houvast. Een concreet inzicht in waar we staan en hoe ver we nog moeten. Dit stelt ons ook in staat om tussentijds bij te sturen: mogelijk was een doelstelling te ambitieus, of nog niet ambitieus genoeg. 

step-1 step-1-active

Waar staan we nu?

arrow-down arrow-up
where_we_stand

Een bekende uitspraak is: ‘meten is weten’. Maar wat meten we precies? 

We kijken waar gebruikers vandaan komen, welk gedrag zij vertonen in de oplossing en tot welke resultaten dit leidt. – Hoe vaak wordt het betaalscherm bezocht, en hoe vaak wordt de betaalknop ingedrukt? Gebeurt dit vaker als deze knop groen is in plaats van rood? – Door de handelingen van gebruikers op te slaan, brengen we doeltreffende optimalisaties nauwkeurig in kaart. 

Voor het bijhouden van de waardevolle inzichten voorzien wij in een volledige ontzorging op zowel technisch als analytisch vlak, inclusief ontwerp en ontwikkeling. Wij zorgen dat de juiste inzichten worden verzameld en geven een onderbouwd advies voor de volgende stappen.

step-1 step-1-active

Wat is ons volgende doel?

arrow-down arrow-up
next_goal

Wij zien altijd ruimte om processen en oplossingen nóg beter, efficienter, eenvoudiger te maken. Wanneer wij een doel hebben behaald, kijken we samen verder naar de volgende mijlpalen. 

Dit maakt onze data-gedreven werkwijze een doorlopend proces, waar wij bij elke stap een beter beeld hebben van de cijfers, de oplossing en de behoeften van gebruikers. 

digital-result
digital-result

Overleg met onze digitale experts Overleg met onze digitale experts

Bel 020 331 5848
icon-close

Offerte aanvragen

Heb je een goed idee of concrete plannen voor het ontwikkelen van een app, game of web oplossing? Vul dan het formulier in voor een vrijblijvende offerte of kostenindicatie. Je ontvangt zo snel mogelijk antwoord van ons.

Naam is verplicht.
Naam is verplicht.
Ongeldig e-mailadres.
Ongeldig e-mailadres.
optioneel
Ongeldig telefoonnummer.
Ongeldig telefoonnummer.
optioneel
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van het formulier.
Probeer het later nog eens of bel ons: 020 331 5848.
Naam is verplicht.
Naam is verplicht.
Ongeldig e-mailadres.
Ongeldig e-mailadres.
optioneel
Ongeldig telefoonnummer.
Ongeldig telefoonnummer.
optioneel

Gesprek aanvragen

Kennismaken met de specialisten van DTT? Je bent meer dan welkom bij ons op kantoor om vrijblijvend je idee te bespreken. Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Naam is verplicht.
Naam is verplicht.
Ongeldig e-mailadres.
Ongeldig e-mailadres.
optioneel
Ongeldig telefoonnummer.
Ongeldig telefoonnummer.
optioneel
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van het formulier.
Probeer het later nog eens of bel ons: 020 331 5848.
Naam is verplicht.
Naam is verplicht.
Ongeldig e-mailadres.
Ongeldig e-mailadres.
optioneel
Ongeldig telefoonnummer.
Ongeldig telefoonnummer.
optioneel
icon-close
thank you

Bedankt

We hebben je aanvraag ontvangen en nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.

Spoed? Bel ons op 020 331 5848

linkedin Volg ons op LinkedIn
thank you

Bedankt

We hebben je aanvraag ontvangen en nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.

Spoed? Bel ons op 020 331 5848

linkedin Volg ons op LinkedIn
icon-toast

Heb je een vraag?

Wij helpen je graag verder. Neem gerust contact met ons op.


Of laat je telefoonnummer achter en dan contacteren wij jou.

Er is een fout opgetreden bij het verzenden van het formulier.
Probeer het later nog eens of bel ons: 020 331 5848.
Ongeldig telefoonnummer.

Bedankt

We hebben je verzoek ontvangen en nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.

Ongeldig telefoonnummer.
client-number-joost icon-close