SEO staat voor Search Engine Optimisation, ofwel zoekmachine optimalisatie. Met SEO zorgen we ervoor dat jouw website vaker wordt gevonden in zoekmachines zoals Google. Hoe hoger je staat in de resultaten van Google, hoe vaker jouw website zal worden bezocht.
Zoekmachines kijken naar honderden factoren om de positie van jouw site te bepalen binnen de zoekresultaten. Van techniek en gebruiksvriendelijkheid, tot de relevantie van de content en het gedrag van de gebruikers op de site. Met SEO richten we ons op het optimaliseren van de factoren die bijdragen aan de positie op zoekmachines. Samen formuleren we heldere doelstellingen afgestemd op jouw website en komen we tot een aansluitende SEO strategie.
DTT heeft 10+ jaar ervaring in SEO, met sterke resultaten tot gevolg. Zo is de site van DTT een koploper binnen haar segment met tientallen #1 posities, waaronder 'app ontwikkelaar'. Middels SEO heeft DTT binnen een periode van 12 maanden sitebezoekers zien stijgen met +150% en leads (conversies) zien toenemen met +130%.
Hoe we hiervoor te werk gaan, lees je op deze pagina.
Elke maand delen wij een rapport van de gemaakte stappen. Vol waardevolle en relevante inzichten, inclusief een toegankelijke samenvatting met de maand-op-maand voortgang (en, later, jaar-op-jaar). Zo zien we precies wat de impact is van de SEO-inspanningen, en op welke fronten we nog extra kunnen inzetten. Op basis van deze inzichten delen wij tevens een onderbouwd advies voor extra stappen die tot nog meer resultaat kunnen leiden. Samen kijken we elke maand hoe we ervoor staan en waar we heen gaan.
Met een ‘data-gedreven’ werkwijze zetten we feiten en cijfers op een slimme manier aan de basis van de besluitvorming, zo stellen we zeker dat resources worden ingezet waar deze het meeste waard zijn. Hiermee voorkomen wij aannames en gaan wij zorgvuldig om met de beschikbare budgetten.
Zo ook met SEO: bij de aftrap formuleren we samen heldere en meetbare doelstellingen. Wat willen we bereiken, en op welke termijn? Een concreet inzicht in waar we staan en hoe ver we nog moeten. Dit stelt ons ook in staat om tussentijds bij te sturen: mogelijk was een doelstelling te ambitieus, of nog niet ambitieus genoeg.
Lees hier meer over onze data-gedreven werkwijze.
Met een helder beeld op de doelstellingen, stellen we een dekkende lijst op van zoekwoorden. Dit zijn de termen waarop jullie site gevonden wordt binnen de zoekmachines. Het is goed mogelijk dat jullie al een beeld hebben van de zoektermen die voor jullie waardevol zijn. Samen komen we tot een volledige lijst van zoekwoorden, die wij verder verrijken middels concurrentieonderzoek en het maken van nieuwe (waardevolle) combinaties. Dit overzicht geeft extra houvast en sturing voor onze SEO doelstellingen.
Vervolgens onderzoeken we hoe goed de site al presteert op deze zoektermen: ofwel, welke posities behalen we al binnen de zoekmachines? Hoeveel bezoekers en leads komen hieruit voort? En wat is het totale zoekvolume op de zoekwoorden? Met deze inzichten kunnen we prioriteiten onderbouwen: van quick fixes met hoge potentie, tot een duurzame strategie voor de komende drie, zes en 12 maanden.
Zoekmachines als Google kijken niet alleen naar de content op de site, maar ook naar de techniek. Van de laadsnelheid van pagina’s tot de beschikbaarheid van metadata: honderden verschillende onderdelen hebben een significante impact op de positie binnen de zoekmachines.
Met een technische audit komen wij tot een adviesrapport waarin we toegankelijk inzicht geven in waardevolle optimalisaties met een directe impact op de SEO. Ook hier bieden wij een onderbouwd advies voor de prioriteiten op korte en langere termijn.
Naast waardevolle content en een solide techniek, zijn er nog 1001 punten die een impact hebben op de SEO. Bijvoorbeeld: hoe lang blijven gebruikers gemiddeld op de site? Vinden zij de content waarvoor zij kwamen, en leidt dit tot een conversie? Refereren andere (goed bekende) sites naar jouw site? Hoe gezonder de statistieken eruitzien, hoe hoger je zal staan in de zoekmachines.
Wij voeren een dekkende analyse uit op de site en haar huidige performance, en adviseren over waardevolle optimalisaties en verrijkingen.
Met de bovenstaande stappen zijn we gekomen tot een toegankelijk en onderbouwd inzicht in:
Op basis van deze inzichten komen wij tot een strategie op maat om jullie site naar #1 posities te brengen. Topposities op de termen waar jullie klanten naar zoeken, zodat we een segment aanspreken met een hogere kans op conversies.
Wij stellen een SEO strategie op met aansluiting op de gestelde doelen en ambities. Vervolgens zetten we de werken uit voor de komende twaalf maanden, inclusief een indicatie van de nodige inspanningen en een verwachting voor de behaalde resultaten.
Meer weten over hoe SEO jouw organisatie verder kan helpen? Wij maken graag tijd voor een vrijblijvende kennismaking om jullie case te bespreken.
Neem contact opVan consultancy en code reviews, tot strategie, lancering en marketing. Met onze brede digitale dienstverlening helpen we je graag verder om jouw concept of oplossing te versterken.
Cijfers, inzichten en meetbare doelstellingen: we zetten de feiten aan de basis van besluitvorming. Zo werken we onderbouwd toe naar de gestelde doelen.
Lees meer
Onze werkwijze brengt jouw project van een ‘goed idee’ naar een ‘volledig uitgewerkt concept’, klaargestoomd voor development.
Lees meer
Joost praat graag met je verder
Wij helpen je graag verder. Neem gerust contact met ons op.
Of laat je telefoonnummer achter en dan contacteren wij jou.
We hebben je verzoek ontvangen en nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.