Is jouw oplossing (bijna) klaar om live te gaan? Of heb je al een oplossing live staan, maar ben je op zoek naar een partij die deze kan beheren?
Met ons Service Level Agreement (SLA) zorgen we dat jouw oplossing altijd beschikbaar is en goed wordt onderhouden. Zo realiseren we een duurzame oplossing waarvan je zeker weet dat deze over een aantal jaar nog net zo goed draait.
We stemmen ons maatwerk SLA af op de behoeften van jouw oplossing, organisatie en de digitale strategie. Op deze pagina lees je hoe we te werk gaan voor het SLA. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend advies op maat.
Het SLA bestaat uit twee onderdelen: managed hosting en applicatiebeheer.
Wat is managed hosting? Bij managed hosting richt DTT de hostingomgeving in, beveiligt deze, houdt deze beveiliging up-to-date, scant de performance en beheert de database. Zo is het mogelijk om een website te laten hosten of te kiezen voor managed hosting voor een app of game. Een ‘load test’ zal worden uitgevoerd om zeker te stellen dat de gekozen hostingserver de lading van de gebruikers aan kan.
Het SLA voorziet naast managed hosting in het applicatiebeheer van de geleverde oplossing. Operating system (OS) updates en nieuwe apparaten worden doorlopend uitgebracht. Verder maakt een oplossing in de meeste gevallen gebruik van externe koppelingen, bijvoorbeeld een Google of Facebook koppeling om in te loggen. Het kan zijn dat deze koppelingen na een tijdje wijzigen of niet meer worden ondersteund door de aanbieder. Het stabiel functioneren van een oplossing in een dynamische omgeving vraagt om regelmatig en proactief onderhoud.
Elke oplossing zit anders in elkaar, daarom stemmen wij ons SLA volledig af op de belangen en behoeften van jouw oplossing en organisatie. Wij kijken onder andere naar de complexiteit van de oplossing, het aantal (verwachte) gebruikers, de zwaarte van de code, alsook de toekomstvisie, eventuele promotieplannen en de wensen voor doorontwikkeling. Zo kunnen we een SLA aanbieden welke naadloos aansluit op jouw situatie.
Wanneer het SLA akkoord is, gaan wij aan de slag om de nieuwe productie omgeving op te zetten. Vervolgens sluiten we de oplossing hierop aan, zodat deze in gebruik kan worden genomen.
Staat jouw oplossing al ergens live? Dan kunnen wij de oplossing beheren in jouw eigen omgeving, of de oplossing overzetten naar de nieuwe omgeving. In deze voorzien wij in een volledige ontzorging. Wij verzorgen het serverbeheer om te zorgen dat de server betrouwbaar en optimaal werkt.
Wanneer het SLA actief is, voeren wij periodiek werken uit welke vallen onder het SLA, waaronder het serverbeheer en het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden. Zo blijft de oplossing beschikbaar én up-to-date
Binnen het SLA zijn wij tevens beschikbaar voor technisch support en staan wij 24/7 klaar voor incidentenmanagement.
Aanvullend
Met een ‘data-gedreven’ werkwijze zetten we feiten en cijfers op een slimme manier aan de basis van de besluitvorming, zo stellen we zeker dat resources worden ingezet waar deze het meeste waard zijn. Hiermee voorkomen wij aannames en gaan wij zorgvuldig om met de beschikbare budgetten.
Binnen deze aanvullende dienst voorzien we jullie elke maand en elk kwartaal van een onderbouwd adviesrapport. Hierin staat onder andere hoe de oplossing in gebruik wordt genomen, wat al goed loopt en waar verbeteringen waardevol zijn. Binnen het SLA kunnen wij vrij te besteden uren reserveren, zo kunnen we (in overleg) optimalisaties direct inbrengen in de oplossing.
Zie ook onze dienstverlening 'data-gedreven strategie: haal meer uit jouw oplossing'.
Aanvullend
Wanneer een oplossing veel gebruikers kent, kan er veel tijd zitten in het reageren op (support) mails en (app store) reviews.
Binnen deze aanvullende dienst ontzorgen wij in de communicatie met gebruikers. Wij komen tot een draaiboek voor het afhandelen van standaardvragen, zorgen dat reviews tijdig worden afgehandeld en houden je - naar wens - op de hoogte van de feedback van gebruikers.
Meer weten over hoe een SLA jouw organisatie verder kan helpen? Wij maken graag tijd voor een vrijblijvende kennismaking om jullie case te bespreken.
Neem contact opVan consultancy en code reviews, tot strategie, lancering en marketing. Met onze brede digitale dienstverlening helpen we je graag verder om jouw concept of oplossing te versterken.
Cijfers, inzichten en meetbare doelstellingen: we zetten de feiten aan de basis van besluitvorming. Zo werken we onderbouwd toe naar de gestelde doelen.
Lees meer
Onze werkwijze brengt jouw project van een ‘goed idee’ naar een ‘volledig uitgewerkt concept’, klaargestoomd voor development.
Lees meer
Joost praat graag met je verder
Wij helpen je graag verder. Neem gerust contact met ons op.
Of laat je telefoonnummer achter en dan contacteren wij jou.
We hebben je verzoek ontvangen en nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.