DTT is gespecialiseerd in conceptualiseren, vormgeven, positioneren en ontwikkelen van games, mobiele oplossingen en web oplossingen. Kortom, niet alleen de inhoudelijke technische kennis komt naar voren, maar ook de marketing van een product.
Dit snel groeiende full-service multimediabureau heeft al vele games mogen ontwikkelen voor verschillende klanten. Hierdoor heeft DTT al de nodige ervaring opgedaan. Bekijk gerust ons portfolio of bekijk de ervaringen van onze opdrachtgevers. Mocht u meer willen weten, bel gerust of kom langs op ons kantoor in Amsterdam.
Het proactieve en ervaren team van DTT is in staat om uw ideeën om te zetten in een succesvolle game. DTT ontwikkelt games op verschillende platformen en voor verschillende doelstellingen. De games kunnen worden ontwikkeld voor apps voor iOS en Andriod en HTML5. Hiermee bekijken we wat de succesfactoren zijn voor een succesvolle game en hoe er een verdienmodel geïmplementeerd kan worden.
Nu denkt u misschien: dat klinkt interessant, maar zijn er concrete voorbeelden? Jazeker. Neem bijvoorbeeld de Krasloten December kalender game. Dit is een kersteditie van het bekende ‘flappy bird spel’ waar spelers zoveel mogelijk kerstcadeaus moeten verzamelen en kerstklokken moeten zien te ontwijken. De speler verdient punten met verzamelen van de kerstcadeaus, met als doel natuurlijk een zo hoog mogelijke high score behalen. Deze game is beschikbaar voor iOS, Android en HTML5. Een leuke entertainende game gericht om commerciële doelstellingen.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook ‘serious games’. Deze hebben educatieve doeleinden voor trainingen, recruitment, assessment gesprekken of productkennis. Wat is er nou leuker voor uw personeel dan zich te kunnen ontwikkelen via een game? Zo heeft DTT voor Porsche de Porsche e-learning gameontwikkeld. Deze app leert de medewerkers van de toonaangevende autofabrikant op leerzame en grappige wijze hoe zij het gewenste service niveau kunnen bieden. Dit wordt gedaan in de vorm van vragen die zo snel mogelijk beantwoord moeten worden om het maximale aantal punten te scoren.
Ook niet onbelangrijk: de succesfactoren van uw game. Hier wordt in combinatie met de doelstellingen uitgebreid naar gekeken. Voor alle games is belangrijk: de fun factor. Het spel moet fijn zijn om naar te kijken, goed werken en de aandacht van de speler vast houden waardoor deze terug komt naar de game. Natuurlijk ook niet te vergeten is het belang van het gebruiksgemak: het is altijd een uitdaging om inhoud, features, design én de telefoon of de website goed te laten samengaan.
In sommige gevallen wilt u misschien geld verdienen met uw game. Het is natuurlijk al een hele uitdaging om een succesvolle game te lanceren, maar wat het nog spannender maakt is het implementeren van verdienmodellen. Geld verdienen met games kan op verschillende manieren. Zo kan er een prijs gevraagd worden voor de aankoop van de game, maar ook aankopen binnen de game zijn een handige manier om geld te verdienen. Daarnaast is er de mogelijkheid om bedrijven te laten adverteren binnen uw game. Er zijn natuurlijk nog meer verdienmodellen die gebruikt kunnen worden, als u hier meer over wilt weten neem gerust contact op met deze game ontwikkelaar Amsterdam.