Home > Over DTT > User testing

User testing bij DTT

Het testen met echte gebruikers kan waardevolle extra inzichten geven in de gebruiksvriendelijkheid van de oplossing. Knelpunten kunnen in een vroeg stadium al worden ontdekt, dit met kostenbesparingen en conversieoptimalisaties tot gevolg.

DTT zal het voortouw nemen bij het testen van jouw applicatie of website. We zullen een testplan opzetten, de juiste respondenten benaderen om de oplossing te testen en een analyse maken op basis van de testresultaten. Met deze bevindingen en aanbevelingen kan een nog sterker resultaat worden behaald.

Waarom user testing?

Ontdek objectieve gebruikers inzichten

Bekijk het design door de ogen van de gebruiker voor een fris perspectief en nieuwe bevindingen.

Verbeter de klant tevredenheid

Een soepele UX staat gelijk aan tevreden gebruikers. Vergroot jouw kans op een succesvolle lancering met user testing.

Breng je product naar het volgende niveau

Wanneer de belangrijkste verbeterpunten zijn geïdentificeerd, zullen we design verbeteringen voorstellen.

Optimaliseer het succespercentage

Door methodes zoals A/B testen, kan je het succespercentage van jouw oplossing optimaliseren en verhogen.

Onze test methodes

Bij DTT hebben we een uitgebreide selectie van user testmethodes die jou zullen helpen bij het ontdekken van gebruikersinzichten en het verbeteren van jouw oplossing. Wij zullen je adviseren en de best mogelijke test methode die past bij jouw behoeftes en doelen implementeren. Of het nou gaat om het testen van de algemene gebruiksvriendelijkheid, of om uit te vinden waar de gebruiker als eerst op klikt, wij zullen je helpen bij het kiezen en het uitvoeren van de test.

Gebruikstest

Evalueer de gebruiksvriendelijkheid van jouw oplossing met deze test. Respondenten worden gevraagd om kerntaken te voltooien terwijl moderators toekijken, luisteren en notities maken.

Click-through test

Identificeer gebruikersverwachtingen met een ‘click-through test’. De gebruiker zal een opdracht moeten voltooien waarbij de positie van de muis en de tijd tussen kliks zal worden opgenomen.

A/B testing

Vergelijk twee versies van een enkele variabel met A/B testing om vast te stellen welk van de twee varianten effectiever en gebruiksvriendelijker is.

Heatmap

Begrijp gebruikers gedrag door de klikken te visualiseren met een heatmap. Analyseer de motivaties en verlangens van jouw doelgroep.

Eyetracking

Meet waar het oog op is gefocust en waar het naartoe beweegt. Met een ‘eyetracking’ apparaat zal je uitvinden wat de aandacht van de gebruiker trekt en voor hoe lang.

Joost Gunterman

Meer weten?

Neem dan gerust contact op via de telefoon of e-mail. Wij staan je graag te woord.