Home > Over DTT > User Testing

User testing bij DTT

Laat jouw oplossing testen door echte gebruikers en identificeer gebruiksvriendelijkheids problemen in een vroeg stadium om de kosten op de langere termijn te verminderen.

Bij DTT kunnen we helpen met het opzetten van een user test voor jouw applicatie of website. We zullen je assisteren bij het opstellen van het test plan, het rekruteren van respondenten, het uitvoeren van de test en bij het analyseren van de resultaten zodat we tot sterke bevindingen en aanbevelingen kunnen komen.

Waarom user testing?

Ontdek objectieve gebruikers inzichten

Bekijk het design door de ogen van de gebruiker voor een fris perspectief en nieuwe bevindingen.

Verbeter de klant tevredenheid

Een soepele UX staat gelijk aan tevreden gebruikers. Vergroot jouw kans op een succesvolle lancering met user testing.

Breng je product naar het volgende niveau

Wanneer de belangrijkste verbeterpunten zijn geïdentificeerd, zullen we design verbeteringen voorstellen.

Optimaliseer het succespercentage

Door methodes zoals A/B testen, kan je het succespercentage van jouw oplossing optimaliseren en verhogen.

Onze test methodes

Bij DTT hebben we een uitgebreide selectie van user testmethodes die jou zullen helpen bij het ontdekken van gebruikersinzichten en het verbeteren van jouw oplossing. Wij zullen je adviseren en de best mogelijke test methode die past bij jouw behoeftes en doelen implementeren. Of het nou gaat om het testen van de algemene gebruiksvriendelijkheid, of om uit te vinden waar de gebruiker als eerst op klikt, wij zullen je helpen bij het kiezen en het uitvoeren van de test.

Gebruikerstest

Evalueer de gebruiksvriendelijkheid van jouw product met een gebruikerstest. Respondenten zullen proberen om kerntaken te voltooien terwijl moderators kijken, luisteren en notities maken.

Click-through test

Identificeer gebruikersverwachtingen met een ‘click-through test’. De gebruiker zal een opdracht moeten voltooien waarbij de positie en de looptijd van het klikken zal worden opgenomen.

A/B testing

Vergelijk twee versies van een enkele variabel met A/B testing om vast te stellen welk van de twee varianten effectiever en gebruiksvriendelijker is.

Heatmap

Begrijp gebruikers gedrag door de klikken te visualiseren met een heatmap. Analyseer de motivaties en verlangens van jouw doelgroep.

Eyetracking

Meet waar het oog op is gefocust en waar het naartoe beweegt. Met een ‘eyetracking’ apparaat zal je uitvinden wat de aandacht van de gebruiker trekt en voor hoe lang.

Joost Gunterman

Meer weten?

Neem dan gerust contact op via de telefoon of e-mail. Wij staan je graag te woord.