Home > Over DTT > Nieuws

DTT: Historie en toekomst

01.09.2017

DTT: Historie en toekomst

DTT bestaat nu ruim 7 jaar. 7 jaren een aaneenschakeling van groei, verbeteringen en successen. Van een studentenkamer van 16m2 naar een kantoor van 375 m2 in hartje centrum Amsterdam. 7 jaar later, bekruipt mij het gevoel dat we slechts aan het begin staan van iets mooiers en groters.

DTT anno 2017

Ruim 60 collega’s sterk, meer dan 100 mooie opdrachtgevers, miljoenen app downloads, vele duizenden sterke reviews in de app stores, aandacht in de pers, downloads in (bijna) alle landen van de wereld en veel trots makende nummer 1-posities in de app store, dat is waar we nu staan met DTT. We zijn gegroeid tot een full service multimedia bedrijf, met de focus op de ontwikkeling van app-, web- en game oplossingen. Onze dienstverlening is inclusief;

  1. Strategie en concept,
  2. UI/UX design,
  3. Usability testing,
  4. Graphic design en branding,
  5. System architecture en integration,
  6. Development,
  7. Quality assurance,
  8. Distributie, analyse en onderhoud van oplossingen,
  9. Online marketing. 

Deze dienstverlening verzorgen we met behulp van een intensieve samenwerking tussen de volgende getalenteerde teams;

  1. Strategy & new business,
  2. UI/UX/graphic design team,
  3. Online marketing,
  4. iOS development,
  5. Android development,
  6. Web development,
  7. Hybride development,
  8. Unity development,
  9. Quality assurance,
  10. Project management.

Binnen DTT zijn we continu bezig met verbetertrajecten voor onze dienstverlening en werkprocessen, dit onder andere met behulp van extra automatisering en toegewijde ‘process upgrade teams’.

De geboden full service aanpak stelt DTT in staat om volledige verantwoordelijkheid te nemen voor de geleverde kwaliteit en vergroot daarmee de kansen op succes voor de opdrachtgever, de gebruikers en DTT zelf.

Hoe het allemaal begon

Na werkervaring te hebben opgedaan bij onder andere Sanoma (Strategy & New bussiness), Tommy Hilfiger (International Sales) en IBM (Marketing & Communications), heb ik de overstap gemaakt naar Heineken (International Sales & Distribution). Bij Heineken kwam ik erachter dat ik in de ‘corporate werkomgeving’ niet meer kon overleven, zowel fysiek als mentaal had ik het zwaar en ik begreep dat deze omgeving niet (meer) goed voor mij was. Hoewel ik het zwaar had bij Heineken, ben ik blij met de opgedane ervaringen aldaar. Deze ervaringen versnelde mijn start als zelfstandig ondernemer en leerde mij hoe je het als werknemer fysiek en mentaal zwaar kunt hebben als je niet op de juiste plek zit. Direct na Heineken startte ik de eenmanszaak ‘Dijk Trade & Translate’, de eenmanszaak die aan de basis ligt voor de totstandkoming van DTT Multimedia B.V.

Indertijd bood ik een breed pakket van diensten aan, daar waar ik alle opdrachten goed kon gebruiken. De diensten die ik op mijn website concreet benoemde waren; i. handelsbemiddeling, ii. vertalingen, iii. IT outsourcing en vi. marketing. De keuze voor deze diensten was voornamelijk gebaseerd op mijn goede relaties in Oost-Europa en relevante werkervaringen in het verleden. Binnen ruim een jaar had ik een eerste mobiele app met succes opgeleverd aan een opdrachtgever.

De ontwikkelingen

Vanaf app nummer één ging het snel. De extra app-opdrachten kwamen vrij vlot binnen. Alle werken werden doorgezet en uitgevoerd in Wit-Rusland middels een outsource constructie, ik werkte nog steeds vanuit huis. In 2012 huurde ik mijn eerste kantoor in Amsterdam en kwamen de eerste Nederlandse werknemers in dienst bij DTT. Het eerste kantoor huurde ik op de De Wittenstraat (40m2), welke plek bood tot aan 8 collega’s. Twee jaar later was het tijd voor een volgende stap, we verhuisden naar de Spuistraat (150m2), het kantoor waar TomTom ooit is begonnen. Sinds onze verhuizing naar de Spuistraat is onze outsource constructie versneld afgebouwd. Op dit moment focust DTT zich volledig op productie met eigen werknemers vanuit ons kantoor op de Sint Nicolaasstraat (375m2) in hartje centrum Amsterdam. Alle genoemde groei is gerealiseerd uit de eigen omzet. Dat klinkt stoer maar wat betekent dit nu eigenlijk echt? Dit betekent dat onze groei enkel en alleen tot stand is gekomen dankzij succesvolle leveringen aan onze opdrachtgevers, succesvolle leveringen waarvoor onze opdrachtgevers wenste te betalen. Wanneer je DTT een opdracht toevertrouwt, ben je verzekerd van een geslaagde oplevering.

Visie en de toekomst

Een aantal steekwoorden die belangrijk zijn voor DTT; openheid, eerlijkheid, no-nonsense, kwaliteit, kritische houding, (jezelf) blijven verbeteren, hard werken, collegialiteit, gericht op het behalen van successen, verantwoordelijkheid nemen, verwachtingen management en in duidelijke taal richting de opdrachtgevers communiceren. Naar mijns inziens staan deze woorden (nog steeds) aan de basis van het huidige succes van DTT en bieden ze ook een sterke basis voor onze verdere groei. Zoals in de inleiding gesteld, volgens mij staan we nog maar aan het begin van iets veel mooiers. We maken ons als team hard voor een verdere verbetering van onze dienstverlening en processen. Met ons nieuwe Unity team verbreden en versterken we onze propositie en zijn we in staat om tot nog sterkere oplossingen te komen op het gebied van bijvoorbeeld games en augmented reality.

De afgelopen jaren hebben we mooie successen weten te behalen met onder andere HGDoulaOSRKNHSTekenbeet en I amsterdam Maps & Routes. Naar verwachting zijn grotere internationale successen aanstaande met projecten als OSR 2.0Listen & Play, een Bitcoin oplossing, Freelancer en vele van onze andere mooie projecten in ontwikkeling. Ik ben erg benieuwd naar wat komen gaat en zie de toekomst met veel vertrouwen tegemoet.

Meer blogs

Joost Gunterman

Meer weten?

Neemt u dan gerust contact op via de telefoon of e-mail. Wij staan u graag te woord.