Er zijn talloze mogelijkheden voor het ontwikkelen van een E-learning game. Een bedrijf kan zijn werknemers op een interactieve manier trainingen aanbieden of scholen kunnen studenten op een leuke manier betrekken tot het onderwijs. DTT is betrokken, gedisciplineerd en resultaatgericht. Zo hebben we verscheidende E-learning games projecten onder onze naam. Een aantal projecten zijn: de Porsche E-learning game, Erasmuc MC Clinical Challenge, Bouwend Nederland en de Janssen Biologics e-learning app. Meer over deze applicaties leest u hieronder.
De Porsche E-learning game houdt medewerkers van Porsche op de hoogte van effectieve en klantvriendelijke service. Hier wordt op een leerzame en grappige wijze informatie over het gewenste serviceniveau binnen Porsche verstrekt. In ieder level van de game worden vragen aan de Porsche medewerkers gesteld. De vragen moeten zo snel mogelijk beantwoord worden, anders kun je het maximumaantal punten niet behalen. Dit is belangrijk, want er worden high scores bijgehouden. Per vestiging kan er worden gekeken wie de hoogste score heeft behaald.
De Erasmus MC game is een applicatie voor Android en iOS die studenten de mogelijkheid biedt om te oefenen op lichamelijke onderzoeken. De applicatie is uitdagend en toetst studenten Geneeskunde op het stellen van een diagnose onder tijdsdruk. In ieder casus worden studenten met behulp van multiple-choice vragen en videomateriaal beproefd op hun kunde en kennis over een relevant vakgebied.
Voor Bouwend Nederland wordt de Build@School app ontwikkeld. De app is een initiatief om middelbare scholieren klaar te stomen voor de bouw. Leerlingen worden in contact gebracht met mensen uit de praktijk. In de game is er interactie tussen de leerlingen en spelbegeleider. Scholieren worden in teams uitgedaagd met een kennisquiz, interactief calculatiespel en een bouwspel. Met deze game worden scholieren geïnformeerd over de bouw en het beroep in de praktijk.
Een ander project in de ontwikkelingsfase is de Janssen Biologics E-learning app. Het doel van de app luidt: Het op een vermakelijke manier informeren van gebruikers over de risico's van het werk en het terrein. De app bestaat uit een ‘zoek en vind’ game, hierin maken medewerkers van Janssen Biologics kennis met allerlei opdrachten. De opdrachten zijn beschikbaar op het werkterrein. Door het uitvoeren van een opdracht, kun je ‘veiligheidspunten’ verdienen. Als je genoeg punten verdiend, dan hoeft je de twee verplichte trainingsdagen over werk en veiligheid vanuit Janssen Biologics niet te volgen.
Nog niet overtuigd? Kijk gerust naar ons portfolio. Naast E-learning games hebben wij ervaring met verschillende soorten apps en web oplossingen.